Τι δεν είπε ο Χριστός – μέρος 2

Στο προηγούμενο “επαναστατικό” άρθρο υπήρξαν διάφορες διαφωνίες για το τι σημαίνει ότι ο Χριστός δεν μίλησε για το τσιγάρο, τα τατουάζ κλπ. Φυσικά δεν γίνεται σε ένα άρθρο να αναλυθούν όλα τα θέματα.

Ο σκοπός είναι να αναδειχθεί το προφανές: ότι αντί να μελετάμε τι δίδαξε ο Χριστός, βολευόμαστε συχνά με μικρονομικισμούς, συνταγές και κατακρίσεις. Αφού λοιπόν μου ζητήθηκε συγκεκριμένα να πω την άποψή μου για το κάθε ένα, θα ασχοληθώ κι εγώ λίγο.  Λίγο όμως, γιατί αλλιώς γίνεται και πάλι παραπλανητικό, θα πέσω δηλαδή στην παγίδα που μας βάζουνε οι θρηκευτισμοί. 

Επειδή ακριβώς υπάρχουν οι κακοπροαίρετοι, το λέω και δημόσια πως: δεν πρέπει να νομίζουμε πως αυτά δεν μπορούν να καταλήξουν να είναι αμαρτία. Π.χ. το τσιγάρο δεν είναι αμαρτία. Οκ, ούτε και η μπύρα, ούτε και το κόκκινο κρέας. Από μόνα τους είναι απλώς αγαθά τα οποία κάποιος μπορεί να καταναλώσει. Όταν όμως καταναλώνονται σε υπερβολικό βαθμό, προξενούν προβλήματα στην υγεία μας.

Το ταττού δεν είναι αμαρτία. Οκ, αλλά όταν προσθέτεις συνεχώς και κάτι, και αυτό δεν είναι λόγω της καλλιτεχνικής ανησυχίας.., μήπως δείχνει πως έχεις ανάγκη από προσοχή; Εδώ τίθεται θέμα προσωπικής μας ευθύνης να κάνουμε τον διπλανό μας να νιώσει ότι τον αγαπούν και όχι να του απαγορεύσουμε κάτι.

Ο Χριστός δεν είπε να μην φοράνε οι γυναίκες παντελόνι – άλλωστε δεν υπήρχε τέτοιο πράγμα τότε.. Το να αρέσκεται όμως μία γυναίκα στο να προκαλεί αντρικά βλέμματα είναι κάτι το οποίο δείχνει πως υπάρχει θέμα. Σοβαρό θέμα!

Ο χορός.. Ε καλά τώρα, αν αρχίσουμε μία-μία τις τέχνες να τις δαιμονοποιούμε, τύφλα να έχει η Λουκά..

η κα Λουκά

Τέλος πάντων, καταλάβατε το πνεύμα.

Ένα άλλο θέμα που θίχτηκε είναι το “να μην ερωτεύεσαι μικρός”. Όπως λένε: όποιος καίγεται με σούπα, φυσά και το γιαούρτι. Αυτό όμως είναι ανοησία. Δεν μπορείς να απαιτείς τέτοια πράγματα από τους άλλους.. ο έρωτας έχει καταντήσει να είναι κακός για τους μικρούς, δύσκολος για τους νέους και μακρινός για τους μεγάλους. Το να ερωτεύεσαι δεν είναι κακό. Κακό είναι να “δίνεσαι” πριν την ώρα σου, πριν (και έξω από) τον γάμο. Για το τι είναι ο γάμος  δείτε και αυτό το άρθρο.

Η ερώτηση είναι η εξής: Τι θα προτιμούσες;

α) Μία εκκλησία με μακρυμάλληδες, με κανα-δυο ταττού που κάνουν και κανένα πουράκι με την παρέα και θα πάνε στο τέλος της εβδομάδας καμιά φορά να χορέψουν να ξεδώσουν ή θα παίξουν πόκερ σαν φίλοι (χωρίς να βάζουν στοιχήματα με λεφτά κλπ) που αγαπάνε τους φτωχούς, τους ξένους, ζητάνε συγγνώμη και διορθώνουν τα λάθη τους, μένουν πιστοί στη γυναίκα/άντρα τους, δεν φανατίζονται και σκέφτονται συνεχώς πώς να είναι χρήσιμοι – δείχνοντας έτσι την πίστη τους και την αγάπη τους στον Θεό ή

β) Μία εκκλησία με ανθρώπους με ωραία και ακριβά ρούχα, καλοχτενισμένους και ξυρισμένους, που δεν ξενυχτούν ποτέ, διαβάζουν μόνο βιβλία στον ελεύθερο χρόνο τους (και καλά – βλέπουν τηλεόραση να λέμε), απαγορεύουν σχεδόν όλες τις απολαύσεις της ζωής, δαιμονοποιούν μουσικά όργανα, επιστήμες και ξένους, κατακρίνουν όμως τους μακρυμάλληδες της διπλανής εκκλησίας για τις συνήθειές τους και είναι τόσο περήφανοι που δεν ζητάνε ποτέ συγγνώμη αλλά “έχουν πάντα δίκιο”?

Δεν θα πάει στον παράδεισο όποιος είναι καλοχτενισμένος, καλοξυρισμένος και ακούει κλασσική μουσική..

4 thoughts on “Τι δεν είπε ο Χριστός – μέρος 2

  1. Αγαπητέ φίλε Γιώργο, φίλες και φίλοι αναγνώστες σας χαιρετώ.
    Καθώς διάβαζα με προσοχή στον ιστοχώρο σας τα άρθρα με τον τίτλο «Τι δεν είπε ο Θεός» αισθάνθηκα έκπληξη μαζί και λύπη. Αυτή είναι και η αιτία που αποφάσισα να σας γράψω αυτές τις αράδες.
    Κατά την ταπεινή μου άποψη, διαπιστώνω ότι στη προσπάθεια να περαστεί συγκεκριμένη ιδεολογία / δόγμα / θεολογία, που δεν είναι βασισμένη στον Λόγο του Θεού, αλλά στον λόγο που δεν είπε ο Θεός, αφήνετε έμμεσα μομφή και υπονοούμενα εναντίον κάποιων ανθρώπων που έχουν διαφορετική από σας αντίληψη των πραγμάτων σχετικά με τις θέσεις και τις αλήθειες του Ευαγγελίου.
    Βεβαίως, ο καθένας μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα και σεβαστό το «πιστεύω» του καθενός. Αλλά από τη στιγμή που επαγγέλλεστε “αυτούσια τη διδασκαλία του Χριστού”, και είστε τόσο πρόθυμοι να προσφέρετε «τροφή για σκέψη» όπως λέτε, ας είναι τουλάχιστον η τροφή σας υγιεινή χωρίς δηλητήρια (πίσσα, μονοξείδιο του άνθρακα και νικοτίνη, κουτσομπολιά και κατακρίσεις) γιατί περισσότερο κακό γίνεται, παρά υγιή πνευματική αύξηση στη σκέψη μας και στη ζωή μας.
    Πρόσεξε αγαπητέ μου, εσύ που γράφεις τα συγκεκριμένα άρθρα, είναι προφανές και δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία, ότι στα εν λόγω άρθρα σου χρησιμοποιείς κατά κόρον λόγια σύγκρισης του «πιστεύω» σου με τα «πιστεύω» άλλων ανθρώπων. Λυπάμαι πραγματικά που το λέω, αλλά όλα αυτά κρύβουν μεγάλο κόμπλεξ, εγωισμό και φαρισαϊσμό. Μου θυμίζουν τον Φαρισαίο που σύγκρινε τον εαυτό του με τον Τελώνη. (Εγώ είμαι o έτσι, o αλλιώς κι o αλλιώτικα, ενώ ο άλλος το μαύρο του το χάλι.)
    Καλό θα ήταν λοιπόν να μη κατακρίνεις ανθρώπους όπως το συνηθίζεις μέχρι τώρα και το χειρότερο; να τολμάς να ανεβάζεις φωτογραφίες όπως για παράδειγμα της συγκεκριμένης κυρίας Λουκά η οποία καλώς ή κακώς διαμαρτύρεται έντονα, στο πρόσωπο της οποίας κατακρίνεις ένα πλήθος πολύτιμων ψυχών που ο Χριστός έχυσε γι αυτές το αίμα Του.
    Δεν πιστεύω πως η ανάρτηση της συγκεκριμένης φωτογραφίας δίνει κάποιο μήνυμα αγάπης, ούτε εκφράζει το όνομα του ιστοχώρου σας “zoiagapis.gr”
    Ο απ. Παύλος θα πει: Εσύ ποιος είσαι που κρίνεις έναν ξένο δούλο; Στον δικό του Κύριο στέκεται ή πέφτει• όμως, θα σταθεί όρθιος• επειδή, ο Θεός είναι δυνατός να τον στήσει όρθιο. Ρωμ. 14:4
    Ας σταματήσουν λοιπόν μέσω του συγκεκριμένου ιστοχώρου τα ψευτοδιλήμματα για το ποια εκκλησία θα προτιμούσαμε, την εκκλησία την έτσι… ή την εκκλησία την αλλιώς.
    Προσωπικά σου απαντώ ότι: ούτε τη μία προτιμώ, ούτε την άλλη. Άλλες εκκλησίες δεν υπάρχουν; Αλλά πού να τις δει κάποιος όταν φοράει παρωπίδες και κάνει προπαγάνδα.
    Καλό θα ήταν λοιπόν να σταματήσουν αυτές οι μικρότητες, τα διαδικτυακά κουτσομπολιά, οι κατακρίσεις και οι ειρωνείες εναντίον συνανθρώπων μας και αγαπητών αδελφών που έχουν διαφορετική άποψη από τη δική σας.

    Μάθε ότι την όποια θέση σου, Αρχή σου και διδασκαλία σου πρέπει να τα συγκρίνεις μόνο με τη διδασκαλία του Ιησού Χριστού, δηλαδή με αυτά που δίδαξε ο Ιησούς Χριστός κι όχι μ΄αυτά που δεν δίδαξε.
    Ο Λόγος του Θεού (δηλ. αυτά που είπε ο Χριστός) είναι καθρέφτης κι εκεί πρέπει να κοιτάς αν πραγματικά θέλεις να μάθεις ποια είναι η υγιαίνουσα διδασκαλία και να μπορείς να ελέγχεις τις ιδέες και τις θέσεις σου.
    Άν κοιτάζεις όμως σ΄ ένα καθρέφτη φτιαγμένο στο μπόι σου, με τα λόγια της αρνητικής λίστας που εσύ έχεις συντάξει, σίγουρα ο καθρέφτης αυτός θα δείξει έναν “εαυτό σου” άψογο και ποτέ μα ποτέ δε θα μάθεις την αλήθεια. Κι αυτό είναι πολύ επικίνδυνο για τη ψυχή σου.
    Ας είσαι λοιπόν πιο προσεκτικός, ώστε αυτά που κατακρίνεις να μη τα πράττεις ο ίδιος.
    Στην προς Ρωμ. Επιστολή ο Απ. Παύλος θα πει:
    21. Εσύ, λοιπόν, που διδάσκεις τον άλλον, δεν διδάσκεις τον εαυτό σου; «ο βδελυττόμενος τα είδωλα ιεροσυλείς;»

    Επίσης θα θελα να σου θυμίσω κάποια λόγια μέσα από το Λόγο του Θεού γιατί αν τα θυμόσουν δεν θα έγραφες αυτά που γράφεις:
    1ον Ο Πέτρος είπε• Κύριε, προς τίνα θέλομεν υπάγει; λόγους ζωής αιωνίου έχεις• Ιωάν. 6:68
    Τα λόγια του Χριστού είναι Λόγια ζωής αιωνίου.
    Και σε ρωτώ: Τα λόγια που ποτέ δεν είπε ο Χριστός και που εσείς τα αναφέρετε σε λίστα, τι είναι; Για σκέψου λιγάκι;
    Μάλλον ανθρώπινες επινοήσεις για να δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα και να παραπλανούμε τον κόσμο.

    2ον Ο λόγος του Χριστού ας κατοική εν υμίν πλουσίως μετά πάσης σοφίας• διδάσκοντες και νουθετούντες αλλήλους … (Κολ. 3:16)

    Δε ξέρω κατά πόσο ωφελείται κάποιος αν κατοικούν μέσα του λόγια (βλέπε λίστα) που δεν είπε ο Χριστός. Εκτιμώ πως δεν ωφελούν σε τίποτα. Απλά τα γράφουμε γιατί τα αγαπάμε, μας αρέσουν, μας βολεύουν και μας συμφέρουν.

    Ξέρω όμως και είμαι πεπεισμένος γι αυτό, ότι αυτά που δεν είπε ο Χριστός «Είναι το άλλο Ευαγγέλιο που αν εμείς ή ακόμα και άγγελος από τον ουρανό σας κηρύττει, λέει ο απ. Παύλος …. ας είναι ανάθεμα. Γαλ. 1:8

    Τελειώνω με μια παράκληση προς όλους τους χρήστες κι αναγνώστες αυτού του ιστοχώρου:

    Αγαπητοί, μη πιστεύετε σε κάθε πνεύμα, αλλά δοκιμάζετε τα πνεύματα (εξετάζετε τη γνησιότητά τους) αν είναι από τον Θεό• επειδή, πολλοί ψευδοπροφήτες έχουν βγει στον κόσμο. (Α΄ Ιωάν. 4:1)

    Κι ο Ιάκωβος στο 1:21-22 θα μας πει:

    Γι’ αυτό, αφού απορρίψετε κάθε ρυπαρότητα και περίσσεια κακίας, δεχθείτε με πραότητα τον λόγο που φυτεύθηκε μέσα σας, αυτόν που μπορεί να σώσει τις ψυχές σας.
    Γίνεστε δε εκτελεστές τού λόγου, και όχι μονάχα ακροατές, εξαπατώντας τον εαυτό σας..

    Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

    Με αγάπη

    Ένας αχρείος δούλος, ερευνητής των Γραφών
    και της Αλήθειας που είναι ο Ιησούς Χριστός.

    1. Αγαπητε Φιλοθεε γεια σου!
      Λες πως η λιστα με αυτα που δεν ειπε ο Χριστος (και σε αυτο και στο προηγουμενο αρθρο) ειναι ενα “αλλο ευαγγελιο”, αντιθετο με αυτο του Χριστου. Αποφασισα να σχολιασω, κατι που δεν κανω συχνα, για να σου πω πως συμφωνω. Οντως, δεν εχουν καμια θεση στο ευαγγελιο, γιατι απλουστατα ο Χριστος δεν τα ειπε! Οπως λες κι εσυ στο σχολιο σου, ειναι ανοητο και ανουσιο να κρινει και να κουτσομπολευει ο ενας αδελφος τον αλλο επειδη εχει διαφορετικη αποψη (πχ. για τα μακρυα μαλια), και γινεται ακομη χειροτερο οταν καποιος παραποιει το ευαγγελιο για να κατηγορησει τη διαφορετικοτητα του αλλου. Αυτο ειναι επικινδυνο, ισως και βλασφημο, δεν δειχνει καμια αγαπη και καμια ωριμοτητα, μονο κομπλεξ.
      Τα δυο αρθρα του Γιωργου “τι δεν ειπε ο Χριστος” δεν εχουν σκοπο να οδηγησουν στην ασυδοσια. Αντιθετως, αποσκοπουν στο να αναγνωριστουν καποιες διδασκαλιες ανθρωπινες και μη βιβλικες, που εμποδιζουν τους αδελφους και μαθητες του Κυριου μας απο το να ζησουν την αγαπη του ευαγγελιου.
      Ευχαριστω που σχολιασες, με βοηθησες να δω με το σωστο ματι το αρθρο! Η υγιης, καλοπροαιρετη και ωριμη κριτικη ειναι σχεδον εξισου σημαντικη με την αρχικη θεση. Και παλι σε ευχαριστω, ειλικρινα.

      Με αγαπη Χριστου,
      Αποστολος

    2. Γεια σας κ. Φιλόθεε,

      Ευχαριστώ για τις αράδες σας. Προσωπικά είμαι της άποψης ότι σε μία κοινωνία που εκφράζεται ξέρεις τα προβλήματά της. Μία κοινωνία που δεν εκφράζεται έχει τεράστιο πρόβλημα. Ευτυχώς εδώ εκφραζόμαστε μερικά άτομα και δίνουμε πάτημα σε όλους (και σε σας) να εκφραστείτε επίσης.

      Πριν αρχίσετε να με κρίνετε για το αν προσπαθώ να περάσω κάποια ιδεολογία, οφείλω να σας εξηγήσω πως το site αυτό δεν έχει σκοπό να ξαναγράψει την Αγία Γραφή αλλά να φέρει τους νέους στην έκφραση. Να καλλιεργήσει δηλαδή μία κουλτούρα σκέψης. Δεν θα πω ποτέ ότι ό,τι γράφω είναι θεόπνευστο, όσο καλά και αν το έχω ντύσει με σημεία της Γραφής.

      Μόλις διάβασα την απάντηση του Αποστόλη και συμφωνώ, οπότε δεν θα μπω στη διαδικασία να εξηγήσω τα αυτονόητα. Για να σας δείξω όμως την έκταση που παίρνει το θέμα σας θυμίζω δύο γνωστά σε σας (από την προσωπική σας μελέτη φαντάζομαι) θέματα:
      1)αποδεκατισμός του δυόσμου, ανήθου και του κυμίνου έναντι βαρύτερων του νόμου (Ματθ. 23:23)
      2) διυλισμός κουνουπιών και κατάποση καμηλών και 24

      Τι εννοώ με αυτά; Αυτό που το υπέροχο μήνυμα του Χρυστόδουλου έλεγε: “Σας πάω”. Αντίθετα με τα μικρά μας σαπρά στάνταρ, ο σκοπός της Εκκλησίας δεν είναι να διώχνει όποιον δεν κολλάει με το “status” της, αλλά να δέχεται τους πάντες, δείχνοντας τον αληθινό Χριστό και όχι έναν Χριστό που κοιτάζει αυτά που κοιτάζουμε εμείς. Φυσικά και δεν είναι καλύτερος κάποιος που έχει κοντά μαλλιά και είναι ξυρισμένος κλπ.

      Σκοπός των δύο άρθρων είναι να ξαναγυρίσει ο άνθρωπος στη διδασκαλία του Χριστού και να αποστραφεί των αιωνίων κόμπλεξ.

      Με κρίνετε ότι έχω κόμπλεξ, εγωισμό και φαρισαϊσμό. Πολύ πιθανό να έχετε δίκιο. Πάντως δεν κρίνω ανθρώπους στο άρθρο, όπως λέτε, αλλά μία άδικη και σατανική διδασκαλία: το “να είσαι όπως είμαι εγώ” – αντί του “να είσαι όπως ζητάει ο Χριστός”. Η κα Λουκά εκτείθεται και όλοι καταλαβαίνουμε πως αυτά που κάνει δεν οδηγούν πουθενά, ή καλύτερα αποστρέφει τους ανθρώπους από την Εκκλησία. Όποιος εκφράζεται δημόσια, δημοσία κρίνεται. Εσείς λοιπόν λέτε πως εγώ κρίνω την κα Λουκά, εγώ σας λέω πως δεν την κρίνω. Μία εικόνα όμως μόνη της είναι ικανή να σας φέρει στο μυαλό, όπως σε όλους, τις αστείες παρεμβάσεις της. Εγώ απλά λέω, ας μη γίνουμε όπως αυτή. Είναι ένα στερεότυπο πλέον.

      Ενώ λοιπόν λέτε πως είναι κακό να κρίνουμε, με κρίνετε αδίκως πως δεν μιλάω για αυτά που κήρυξε ο Χριστός. Μία μικρή αναδρομή στα άρθρα μου θα σας πείσει.

      Δεν λέω λοιπόν πως υπάρχουν δύο είδη εκκλησιών. Λέω το προφανές: προτιμώ να είμαι σε μια εκκλησία ειλικρινών πιστών, που έχουν εξωτερικά “ελαττώματα”, αλλά η ζωή τους είναι σύμφωνη με τη διδασκαλία του Χριστού.

      Σκοπός λοιπόν του άρθρου είναι να σταματήσει αυτή η ανελέητη και πικρόχωλη λίστα που καταστρέφει την εικόνα του Χριστού και να επιστρέψουμε σε αυτά που δίδαξε. (συγγνώμη που το επαναλαμβάνω)

      Θα χαρώ να σας ξαναδιαβάσω σε κάποιο άλλο άρθρο μας ή να συνεχίσουμε τη συζήτηση εδώ.

      Με εκτίμηση για την παρέμβασή σας,
      Γιώργος

    3. Ευχαριστούμε για την άποψη σου φίλε “Φιλόθεε” και είναι σεβαστή (σαν τέτοια ΜΟΝΟ).

      Το ότι τα δύο αυτά άρθρα του συν-συγγραφέα Γιώργου “ενόχλησαν” τόσο πολύ και μάλιστα ανθρώπους της γενιάς σας –που απ’ ό,τι φαίνεται ότι είστε– εγώ το βλέπω μάλλον καλό, γιατί αυτό δείχνει ότι χτύπησε ευαίσθητες χορδές.

      Εσείς μπορεί να αισθανθήκατε έκπληξη διαβάζοντάς το, εγώ αντίθετα δεν αισθάνθηκα καθόλου όταν είδα τη δική σας παρέμβαση. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα μια παρέμβαση από έναν “αντιπρόσωπο” της γενιάς των δικών σας γερασμένων νοοτροπιών.
      Εσείς επίσης μπορεί να αισθανθήκατε ότι το άρθρο προσφέρει τροφή με δηλητήρια και ότι περισσότερο κακό γίνεται, εγώ αντίθετα δεν το εξέλαβα καθόλου έτσι όταν το διάβαζα. Γιατί?? Μήπως θα ‘πρεπε να σας προβληματίσει αυτό??? (κάπου στο μυαλό μου στριφογυρίζει αυτή η παροιμία με αυτόν που έχει τη μύγα)

      Καταρχήν, το άρθρο εγώ το βρίσκω πάρα πολύ έξυπνο, εύστοχο και χρήσιμο και, αντίθετα, εμένα με βοήθησε πολύ σε υγιή πνευματική αύξηση – και επιτέλους που γράφονται κάποια πράγματα για να αποκαλυφθεί όλη η σάπια διδασκαλία με την οποία γαλουχούσατε υποχρεωτικά ολόκληρες γενιές “εν ονόματι του Θεού” – και το τι πραγματικά έχει σημασία και τι απ’ όλα αυτά που η γενιάς σας δυστυχώς μεταβίβαζε στη δική μας είναι ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ για πέταμα• να προβληματιστώ πάνω στο τι απ’ αυτά που κάνατε πλύση εγκεφάλου ισχύει στην πραγματικότητα του Ευαγγελίου και τι όχι.
      Ο Θεός μας έδωσε (ευτυχώς) πνεύμα διάκρισης να ψάχνουμε να βρούμε την αλήθεια και όχι να καταπίνουμε οτιδήποτε πλασάρει ο οποιοσδήποτε, έστω και “εν ονόματι του Θεού”.

      Και δεν συμφωνώ ΚΑΘΟΛΟΥ με τη λογική που λέει “δεν σ’ αρέσει εδώ τράβα αλλού” (“άλλες εκκλησίες δεν υπάρχουν;”). Αυτήν τη λογική του “περιοδεύοντα-τουρίστα πιστού” που φαίνεται να υποστηρίζετε και παρατηρείται πάρα πολύ συχνά τελευταία σε ορισμένες εκκλησιαστικούς χώρους τη θεωρώ τελείως γελοία και το κυριότερο αντι-βιβλική.
      Ο συγκεκριμένος ιστοχώρος ούτε άλλη καινούργια εκκλησία θέλει να ιδρύσει ούτε κάποια άλλη δογματική απόχρωση να χαράξει ή κάποιο άλλο περιοδικό να εκδώσει που να σχολιάζει κατ’ επάγγελμα τα “κακώς κείμενα” άλλων εκκλησιαστικών χώρων ή ομάδων.
      Ευτυχώς απέχουμε ΠΑΡΑ πολύ απ’ τη δικιά σας γερασμένη και σαπισμένη νοοτροπία.
      Είμαστε νέοι άνθρωποι, που σκέφτονται, αρθρογραφούνε, δημιουργούνε, κυκλοφορούνε, βλέπουνε και σχολιάζουνε αυθεντικά, ελεύθερα, χωρίς αξιώσεις υπερ-πνευματικότητας και της μόνης αληθινής πιστότητας στη διδασκαλία του Χριστού. Αυτόν τον τίτλο κρατήστε τον για τον εαυτό σας!
      Τώρα αν εσάς δεν σας αρέσει και θέλετε να “τραβήξετε το αυτί” σ’ αυτούς τους νέους, επειδή εκφράζονται ελεύθερα, αυθόρμητα και αδογμάτιστα και δεν υιοθετούν τον θρησκευτικής σκοπιμότητας ευνουχισμό σας, μπορείτε απλά να αποφεύγετε να διαβάζετε το συγκεκριμένο ιστοχώρο. Γιατί ΝΑΙ, σας το λέμε, αυτό το πράγμα θα κάνουμε συχνά εδώ, θα αποδομούμε και θα αποκαλύπτουμε όλο το σάπιο και ψεύτικο οικοδόμημα που χτιζόταν από νοοτροπίες σαν τις δικές σας όλα αυτά τα χρόνια πάνω στον απλό και καθαρό Λόγο του Θεού και που καλλιεργούνταν στο ποίμνιο “εν ονόματί Του” και που δυστυχώς και με λύπη μου προσπαθείτε να περάσετε ΚΑΙ εδώ και προσπαθείτε να φιμώσετε ΚΑΙ αυτούς τους νέους ανθρώπους.
      Τις παρακλήσεις λοιπόν περί του “να σταματήσουμε στο συγκεκριμένο ιστοχώρο” και τα τοιαύτα, αλλού!

      Το αν τώρα ο ιστοχώρος εκφράζει και ανταποκρίνεται ή όχι στο όνομά του, αφήστε να το κρίνει ο χρόνος και τα άτομα που θα το αγαπήσουν και θα το πλαισιώσουν – και που φαίνεται ότι το έχουν κάνει ΗΔΗ (πάνω από 100 likes σε περίπου μια βδομάδα!) παρά τις προσδοκίες σας. Δεν θα βγάλετε δηλαδή αυτό το συμπέρασμα εσείς.

      Επίσης, για να έρθουμε και στο προκείμενο, ποιος σας είπε ότι δεν είναι στα πλαίσιο του Ευαγγελίου να συγκρίνεις τα «πιστεύω» σου με τα «πιστεύω» άλλων ανθρώπων?????
      Ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος στην Προς Γαλάτας Επιστολή αυτό ακριβώς κάνει. Προσπαθεί να αποδομήσει τα «πιστεύω» των Ιουδαίων που διαστρέβλωναν το απλό και ξεκάθαρο μήνυμα του Ευαγγελίου. Και ως προς αυτό, το άρθρο του συν-συγγραφέα το έχει πετύχει.
      Αφήστε λοιπόν αυτό το παλιό κολπάκι της επίκλησης εδαφίων για να συντηρήσετε τη νοοτροπία της γενιάς σας.
      Τώρα αν κάποιοι μπορεί να υπονοούνται έμμεσα…. τι να κάνουμε, δεν μπορούν όλοι να είναι ευτυχισμένοι. Και ούτε μπορούν να μένουν στο απυρόβλητο άτομα που γελοιοποιούν το Ευαγγέλιο και το όνομα του Θεού (ναι, της συγκεκριμένης κυρίας Λουκά της φωτογραφίας) και που φέρουν μεγάλη ευθύνη για την απαξίωση του Ευαγγελίου στους νέους σήμερα, ώστε ένα τόσο καλό μήνυμα (“Ευ”-αγγέλιο) να το κάνουν απωθητικό και να διώχνουν τον κόσμο απ’ την Εκκλησία και το Θεό. Και φυσικά θα κρίνονται τέτοια άτομα. Δεν κατάλαβα δηλαδή γιατί πρέπει να μείνουν στο απυρόβλητο και να δικαιολογείται η όποια στάση τους στο όνομα του ότι είναι “πολύτιμες ψυχές που ο Χριστός έχυσε γι αυτές το αίμα Του.”
      Λέτε επίσης ότι “Αρχή σου και διδασκαλία σου πρέπει να τα συγκρίνεις μόνο με τη διδασκαλία του Ιησού Χριστού, δηλαδή με αυτά που δίδαξε ο Ιησούς Χριστός κι όχι μ΄αυτά που δεν δίδαξε”
      Και αυτό κάνει το άρθρο. Δείτε σας παρακαλώ πάλι τι λέει το άρθρο και τι γράφετε εσείς πριν τα δημοσιεύσετε. Δείτε γενικότερα πρώτα τον εαυτό σας και τι κάνετε εσείς και αφήστε το δασκαλίστικο υφάκι πχ. “μάθε” και τέτοια. Δείτε πρώτα το βαθύ κόμπλεξ που βγάζετε (που απ’ την πρώτη στιγμή πέσατε ΚΑΙ επάνω μας, πρώτα με προσωπικά μηνύματα – για να ενημερωθεί και ο κόσμος που μας διαβάζει) κι ύστερα δείτε το στους άλλους. Γενικώς κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια – για να σας το πω αλλιώς.

      Εδώ είναι μια ανοιχτή κοινότητα ζωντανών σύγχρονων νέων, από διαφορετικές εκκλησίες και δόγματα, άγνωστων ακόμη και μεταξύ τους, που το μόνο που τους συνδέει είναι η πίστη στο πρόσωπο του Χριστού και το βασικό αγαθό της νεότητας που είναι η έρευνα και η αναθεώρηση. Και ΜΟΝΟ αυτό ενδιαφέρονται να προβάλλουν προς τα έξω στους άλλους νέους σήμερα. Ούτε εκκλησίες, ούτε δόγματα, ούτε αποχρώσεις ή μισαλλόδοξες διδασκαλίες ξένες με το Ευαγγέλιο – και με την πραγματικότητα επίσης. Εσείς μπορείτε να συνεχίσετε να τα στηρίζετε αυτά. Δικαίωμά σας. Αλλά εδώ δεν προσφέρεται χώρος για να σπείρετε ΚΑΙ εδώ αυτές τις νοοτροπίες και μισαλλοδοξίες.
      Ψευτοδιλήμματα του τύπου “άλλες εκκλησίες δεν υπάρχουν” – που απ’ τη μία τα κατακρίνετε αλλά απ’ την άλλη τα ανασταίνετε στη μέγιστή τους μορφή – δεν μπήκαν ποτέ εδώ μέσα και ποτέ δεν θα μπούνε.
      Και, όχι, εγώ δεν θα κλείσω με κάποιο εδάφιο γιατί δεν τρέφω τη φιλοδοξία ότι είμαι υπερ-πνευματικός και ο πιστότερος όλων που το μόνο που κυκλοφορεί στο κεφάλι του είναι εδάφια της Αγίας Γραφής να τα έχω ως βέλη στη φαρέτρα μου για να δίνω πνευματικά χροιά στις επιθέσεις εναντίον όποιου δεν ενστερνίζεται τις απόψεις μου.

      Υ.Γ. Και όσο για το ύφος του κειμένου, δυστυχώς ανταποκρίνομαι με το ίδιο ύφος που με λύπη μου ανταποκριθήκατε και εσείς σ’ αυτό το νέο εγχείρημα. Λυπάμαι!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *